Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden?

Vårt mål är att ha så snabba leveranstider som möjligt, därför levererar vi lagerhållna produkter inom 3 arbetsdagar. Lagerhållna produkter är t.ex. skrapmattor, ergonomimattor samt specialmattor. Entrémattor med tryck levereras inom 2,5 veckor från godkänt korrektur. Enfärgade entrémattor levereras inom 2,5 veckor från beställningsdatum. Våra inredningsmattor levereras normalt inom 3 veckor från beställningsdatum. I undantagsfall kan vår kundtjänst ha en väldigt hög belastning, leveransen kan då dröja någon dag extra. Normalt hanterar vi alla ordrar inom 24 timmar.

Kan ni bjuda på eller rabattera frakten?

För att hålla nere våra kostnader och därmed kunna erbjuda dig ett attraktivare pris, beställer vi de flesta varor direkt från fabrik eller distributör. Det innebär att varan i många fall skickas med utrikesfrakt och levereras direkt till din adress. Vi kan därför inte "bjuda" på eller rabattera frakten. Om du är en privatperson är det viktigt att ange detta i meddelandefältet när du lägger din order, så att vi kan meddela fraktbolaget om detta. Det är dock inte en garanti för att de ska ringa innan leverans. Därför kan det i många fall vara fördelaktigt att beställa varan till en företagsadress där personal finns på plats hela dagen om man är privatperson.

Ringer ni innan leverans?

Vi kan i många fall erbjuda telefonavisering innan leveransen, detta är dock en tjänst som fraktbolagen tar ut en extra kostnad för. Kostnaden för telefonaviseringen är 95:- exkl moms. Vänligen skriv ett meddelande i meddelandefältet när du placerar din order om du önskar telefonavisering.

Vad har ni för garantier?

Vi erbjuder generellt 5 års garanti på alla våra produkter. Undantaget är våra reklammattor som är utformade för att ha en så enkel kvalité och lågt pris som möjligt. Produkter som inte omfattas av vår 5 års garanti är: HD-matta FP400 och FP600, Reklammatta för profilering samt Eventmatta för engångsbruk. Om du känner dig osäker på om produkten omfattas av 5 årsgarantin, vänligen kontakta oss.

Erbjuder ni någon ångerrätt/bytesrätt?

Många av våra produkter tillverkas specifikt till varje kund och därför gäller ingen bytesrätt på dessa. Exempel på dessa produkter är mattor med tryck samt våra klassiska entrémattor. Även produkter som beställs per löpmeter eller på annat sätt beställs till ett specifikt mått har ingen bytesrätt. Viktigt att tänka på om du handlar i egenskap av ett företag är att konsumenträttslig lagstiftning inte gäller. Som företagare har man exempelvis ingen ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen och lagen om avtalsvillkor i konsumentförhållanden gäller inte heller. Privatpersoner har självklart 14-dagars ångerrätt enligt gällande lagstiftning för distanshandel, förutsatt att produkten inte är en beställningsvara.

Kan jag prova/testa en matta?

Vi kan tyvärr inte erbjuda "prova på" produkter då detta medför ett stort administrativt arbete för oss. Vi kan i vissa fall däremot erbjuda 14-dagars öppet köp. Kontakta oss om du är intresserad av detta, så tar vi gemensamt fram en lämplig lösning.

Jag söker en produkt, men kan inte hitta den på hemsidan?

Söker du en produkt som du ej hittar på vår hemsida? Vi har ett enormt stort sortiment som vi inte visar på hemsidan, chansen är därför stor att vi har produkten du söker. Kontakta oss om du söker nåt som ej finns på hemsidan. Vi har bland annat hundratals olika kvalitéer av inredningsmattor m.m.

Har ni något showroom där man kan kika på produkterna?

Vårt showroom ingår in DPJ's showroom på Mäster Samuelsgatan 65 i Stockholm. Hit går det bra att komma och kika på prover, bolla idéer eller få tips och råd. Öppettider: Mån-Tors 8-17, Fre 8-16.

Jag behöver hjälp med att mäta, kan ni komma ut på ett kundbesök?

Vi kan absolut göra ett kundbesök hos dig och hjälpa dig att mäta och ge dig tips och råd på vilka mattor som skulle passa hos just er. Vi sänder då ut en av våra mattexperter, kostnaden för detta är 990:- exkl moms (endast tillgängligt i Stockholm). Vi tar då ansvar för att alla mått är korrekta och byter kostnadsfritt ut mattan om måttet skulle ha blivit fel. Observera att de flesta tillverkare lämnar en storleksavikelse på +-5%.

Kan ni skicka prover till mig?

Vi har prover på de flesta av våra produkter på lager och skickar gärna ut dessa kostnadsfritt till dig. Kontakta oss och ange vart du önskar få proverna skickade, så skickar vi dem inom 2 arbetsdagar.

Jag är intresserad av att sälja era produkter, hur gör jag för att bli återförsäljare?

Kontakta oss för mer information kring att bli och vara återförsäljare av våra produkter.

Vad innebär er prisgaranti?

Vårt mål är att erbjuda våra kunder produkter med högsta kvalité till attraktiva priser. I många fall beställer vi våra produkter direkt från fabrik, vilket innebär en mycket kort kedja från producent till slutanvändare, detta påverkar självklart priset positivt för dig som köpare. Om du mot förmodan skulle hitta någon av våra produkter billigare hos någon annan, erbjuder vi dig en 110% prisgaranti. Det innebär att vi inte bara matchar priset, vi ger dessutom ytterligare 10% i rabatt. Förutsättningen för detta är att vi får se något form av dokument som visar produkten samt priset, detta är för att vi ska kunna säkerställa att det rör sig om en likvärdig produkt.

Prisgarantin gäller ordinarie priser hos eventuell konkurrent. Kampanjer/erbjudanden täcks ej.


Inga produkter

To be determined Frakt
0 kr Summa

Gå vidare